søndag den 27. december 2009

Jubiiiii......

Hurra hurra, jeg fik et nyt kamera i julegave af min søde mand!
- så jeg har taget billeder lige siden. :O)

Først kommer her lige et par billeder af min julekugle, nu i lidt bedre udgave...







- og så, i bare begejstring over at kunne tage så gode billeder, måtte jeg straks igang med et nyt projekt, så jeg måtte en tur i gemmerne, for at finde noget at lave en julescene i, sådan en med lidt fransk stemning.
Jeg fandt nogle af mine tomme cigaræsker, som lige passede til det jeg ville lave, for det skulle jo kunne pakkes væk efter jul, uden at risikere at blive ødelagt.



Først startede jeg med at male hele æsken hvid, for ligesom at have noget at starte med.
Så tapetserede jeg og lagde gulv. Stolen havde jeg lavet tidligere og bordet er en holder fra en pizzabakke med en omvendt muffinform på.



Juletræet er beregnet til en modeljernbane, det er pyntet med silkebånd. Den lille lysestage på væggen er lavet af ståltråd som er viklet i små snørkler og derefter malet.



På den "åbne" væg, hængte jeg et spejl og en knagerække, og på gulvet står en pose med gavepapir og bånd. Det skulle jo være noget som ikke fyldte så meget, så jeg ikke kunne lukke æsken i.



Ved siden af posen, ligger nogle store grankogler og på bordet ligger nogle franske julekort og der står en skål med småkager. På stolen ligger en julegave og der hænger en hvid engel på væggen.
Jeg har aldrig været i Frankrig ved juletid, men jeg synes det virker temmelig fransk, så sådan her ser den færdige franske julescene så ud; det eneste der så mangler, er at jeg skal beslutte om æsken skal have en anden farve udenpå.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar